Dieta 1200 kalorii

Dobrze zbilansowana dieta 1200 kalorii ma na celu dostarczenie naszemu organizmowi 1200 kalorii dziennie. Jest z założenia przeznaczona dla osób z małą aktywnością fizyczną, w ciągu dnia. Nazywana jest dietą biurową – to idealny sposobem na pozbycie się kilku kilogramów dla osób, które nie mają czasu gotować i zjeść obiadu, a większość posiłków spożywają w pracy. Powinna opierać się na zbilansowanych  i mało przetworzonych produktach. Dzięki niej chudnie się w zdrowym dla organizmu tempie, około 0,5 kg tygodniowo.

Wady i zalety diety

Podstawą tej diety jest zmniejszenie ilości spożywanych węglowodanów złożonych i wprowadzenie do posiłków sycącego białka. Ważne jest to, że nie musimy się głodzić, zjadamy różnorodne pokarmy, a więc nie wyniszczamy gwałtownie organizmu. Stopniowa utrata wagi pozwala nam dobrze funkcjonować i minimalizować groźbę efektu jo-jo (czyli błyskawicznego powrotu do dawnej wagi po ukończeniu diety).
Dawka 1200 kcal nie wystarcza w pełni na pokrycie potrzeb energetycznych dorosłego człowieka, dlatego organizm pomału zacznie korzystać ze zgromadzonych zapasów, czyli tkanki tłuszczowej. Podczas takiego odżywiania nie dostarczamy wszystkich potrzebnych nam substancji odżywczych, przez co u niektórych osób mogą pojawić się problemy z koncentracją, uczucie senność, nerwowość czy zwiększona podatność na stres. Jeżeli na diecie pojawia się problemy zdrowotne takie jak: zawroty głowy, zasłabnięcia, należy ja przerwać i skontaktować się z lekarzem.
Jak jeść na diecie 1200 kalorii?

Dieta ta wymaga rezygnacji z „pustych kalorii”, które znajdują się w m.in. w słodyczach, chipsach, fast-foodach, alkoholu czy tłustych potrawach. Do naszego jadłospisu należy wprowadzić zdrowe węglowodany  (pełnoziarniste pieczywo, kasze, makarony, brązowy ryż). W jadłospisie muszą się znaleźć chude mięsa i ryby. Jajka najlepiej gotowane. Warzywa powinniśmy spożywać przede wszystkim świeże lub gotowane na parze. 64

Należy zrezygnować z alkoholu, tłustych serów oraz wszystkich produktów zawierających białą mąkę i cukier. Posiłki przygotowujemy gotując, dusząc, piekąc bez tłuszczu lub z niewielką jego ilością (stosujemy oleje i oliwy, najlepsze tłoczone na zimno). Zalecane jest gotowanie na parze. Smaku potrawom dodadzą przyprawy ziołowe. Trzy razy w tygodniu zastępujemy mięso rybami. Unikamy ostrych przypraw, pobudzają one apetyt. Posiłki jemy co 2-3 godziny. Ostatni posiłek, spożywamy 2-3 godziny przed snem. Pomiędzy posiłkami pijemy niegazowaną wodę, soki warzywne oraz herbaty ziołowe lub owocowe. Codziennie robimy 30 minutowy spacer lub prostą gimnastykę.

Krótkie rady – pomocne podczas diety

  • Przez kilka dni zapisuj wszystkie swoje posiłki – zorientujesz się, ile średnio kalorii spożywasz
  • Korzystaj z tabel przeliczeniowych kalorii – dostępnych w internecie
  • Wyeliminuj z diety wszelkie napoje gazowane i alkohol (kaloryczny)
  • Ogranicz kawę i czarną herbatę (wybieraj zieloną)
  • Pij dużo niegazowanej wody (ok. 2 litry dziennie)
  • Przy diecie niezbędny jest wysiłek fizyczny (taki, który jest dla nas przyjemny)
  • Ogranicz owoce, mają wysoką zawartość węglowodanów
  • Pamiętaj, że przy każdej diecie najważniejsze jest nastawienie. Pomyśl, dlaczego chcesz schudnąć i przypominaj sobie o tym wtedy, kiedy będziesz miał ochotę na jakąś zachciankę np. coś słodkiego.

Rozkład kaloryczny posiłków:

  • śniadanie – około 250 kcal
  • drugie śniadanie – około 100 kcal
  • obiad – około 300 kcal
  • podwieczorek – około 100 kcal
  • kolacja – około 200 kcal

Zostaje nam jeszcze „wolne” 200 kcal – możemy dodać je do jednego lub kilku posiłków, nie wyjdzie nam jednak idealnie tyle kcal, ile powinno być. Wyjątek stanowi kolacja, należy pilnować, żeby nie przekraczać 200 kcal.
Zdrowe przekąski

Z przekąsek wybieraj warzywa. Przygotuj sobie wcześniej np. marchewkę, paprykę czy ogórka pokrojone w słupki, trzymaj w lodówce i przegryzaj, gdy czujesz głód. Jedz owoce o niskiej zawartości cukru (maliny, jeżyny). W chwili słabości można pozwolić sobie na kostkę gorzkiej czekolady (70% i więcej zawartości kakao). Czując głód można zawsze sięgnąć po wodę.

Dieta 1200 kalorii…a co po niej

Optymalny czas trwania diety 1200 kalorii to miesiąc, ale można skończyć ją nawet po tygodniu. Jeśli udało ci się osiągnąć cel i zrzucić zbędne kilogramy postaraj się zachować zdrowy styl odżywiania i nie rezygnuj z systematycznego wysiłku fizycznego. Zagwarantujesz sobie dobre samopoczucie i wzmocnisz organizm.

Znaczenie ma kolejność dostarczanych produktów żywieniowych, po zaprzestaniu diety. Najlepiej jest rozpocząć od zwiększenia spożycia produktów będących źródłem pełnowartościowego białka np. chudego mięsa, ryb, nasion roślin strączkowych, przetworów mlecznych, później zacząć wprowadzać węglowodany złożone, dostarczane z ciemnym pieczywem, grubymi kaszami, brązowym i dzikim ryżem, makaronami, a na końcu wprowadzić tłuszcze.

Sekret w prawidłowym odchudzaniu polega na powolnym wychodzeniu z diety. Najlepiej, by zajmowało ono tyle samo czasu, co odchudzanie. Należy stopniowe zwiększać ilość przyjmowanych kalorii. W ten sposób nie pojawi się u nas efekt jo-jo.

Incoming search terms:

  • doeta 1200kalori co jeszcz

You may also like...

1 Response

  1. Andżelika pisze:

    Oprócz stosowania diety 1200, stosuje oryginalny preparat z jednych z najwyższych stężeń substancji Trapidix300. Dzięki takiemu połączeniu pozbyłam się raz na zawsze niepotrzebnego tłuszczu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *