Jedzenie bez chemii

Coraz częściej w dietach zaczynają dominować owoce i warzywa, które są nie tylko smaczne ale i zdrowe, gdyż są naturalnym źródłem wielu witamin.  Należy jednak pamiętać o tym, że również w nich jest dużo środków chemicznych pochodzących z oprysków i nawozów. 
51
Najwięcej środków chemicznych pochłaniają warzywa liściaste, spore ilości oprysków odkładają się w grubszych ich częściach. Dlatego nie wolno zapominać o dokładnym umyciu kapusty, sałaty,  szpinaku przed spożyciem i usunięciu ogonków i żyłek liściowych. Głąby z kapusty czy kalafiora należy wyrzucić, ponieważ najwięcej substancji szkodliwych znajduje się właśnie w głąbach, chociaż uważa się je za bardzo zdrowe.
 
Świeże ogórki należy zawsze obierać ze skórą, ponieważ zbiera się pod nią najwięcej toksyn.
 
Dużo nawozów sztucznych zbiera się w warzywach korzeniowych tj. marchew, burak, pietruszka, seler czy ziemniak, dlatego powinno się je grubo obierać. Natomiast z marchwi niewiadomego pochodzenia nie należy wyciskać soków, gdyż jest to warzywo, które chłonie substancje szkodliwe jak gąbka.
 
Warzywa które mamy zamiar gotować najpierw należy włożyć do wrzątku, zagotować , a następnie odlać wodę, zalać je świeżą i rozpocząć właściwe gotowanie. W ten sposób unikniemy zatrucia metalami ciężkim.
Kupując świeże owoce i warzywa staraj się wybierać te mniej dorodne i wyrośnięte, gdyż istnieje wtedy szansa, że były one mniej pryskane i hodowane w naturalny sposób.

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *