Dieta 1000 kalorii

Dieta 1000 kcal składa się z pięciu posiłków, których łączna wartość wynosi 1000kcal. Posiłki zawarte w tej diecie są różnorodne, kolorowe, starannie przygotowane przez wykwalifikowanych kucharzy, a co najważniejsze opracowane są zgodnie z najnowszymi zasadami zdrowego odchudzania. 

2

Na dietę 1000 kalorii składa się dziennie 5 posiłków, z których śniadanie nie może mieć więcej niż 200 kalorii, drugie śniadanie – około 150 kalorii, obiad – 350 kcal, podwieczorek – 100 kcal, zaś ostatni posiłek w ciągu dnia może mieć maksymalnie 200 kalorii, ale nie można go zjeść później niż 3 godziny przed snem. Przy stosowaniu diety 1000 kalorii dłużej niż miesiąc powinno się skonsultować jej dalszy ciąg z dietetykiem, który uzna, czy jest to dla nas najlepsze rozwiązanie.

Oto kilka zasad tej diety , których powinniśmy bezwzględnie przestrzegać, aby skutecznie zgubić niechciane kilogramy, zachowując przy tym prawidłowe funkcjonowanie organizmu i dobre samopoczucie:

  1. Spożywaj posiłki regularnie – ważne jest aby zwiększyć liczbę posiłków do pięciu, jednocześnie zmniejszając ich objętość  i spożywając je w ściśle określonych  porach. Dzięki temu uregulujesz metabolizm i zniwelujesz uczucie głodu pomiędzy posiłkami.
  2. Ogranicz spożywanie produktów bogatych w tłuszcz – masła, smalcu, tłustych mięs, ryb, wędlin, podrobów, serów i produktów mlecznych bogatotłuszczowych. Zamień je na produkty o ograniczonej zawartości tłuszczu.
  3. Jako źródło tłuszczu w Twojej diecie wybieraj oleje roślinne i nasiona roślin oleistych – są one bogate w wielonienansycone kwasy tłuszczowe, wspomagające regulację gospodarki lipidowej.
  4. Wybieraj pełnoziarniste produkty zbożowe – są one mniej kaloryczne i posiadają niski indeks glikemiczny, dzięki zawartości węglowodanów złożonych, których uwalnianie do krwi następuje stopniowo.
  5. Spożywaj dużo warzyw i owoców – zawarty w nich błonnik przyspiesza perystaltykę jelit i daje uczucie wypełnienia, zmniejszając głód. Są one ponadto bogatym źródłem witamin i składników mineralnych.
  6. Pamiętaj aby spożywać dużo płynów – wskazane jest picie około 3l dziennie, przy czym warto wybierać wody mineralne niegazowane, oraz wody wysokomineralizowane. Polecane są także napary z zielonej herbaty, która wspomaga odchudzanie poprzez przyspieszenie tempa metabolizmu. 3
  7. Zwiększ aktywność fizyczną – jest to element niezbędny w procesie odchudzania, wspomagający utratę tkanki tłuszczowej,  prawidłową pracę organizmu i utrzymanie stanu zdrowia.
  8. Po zakończeniu diety stopniowo zwiększaj kaloryczność posiłków, aby uniknąć efektu jojo.

Incoming search terms:

  • posilki maksymalnie 350 kalorii

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *