Odchudzanie z dietą Kwaśniewskiego (optymalną).

By
Czas czytania 5 Minut

Naszym zdaniem najlepszym sposobem, aby schudnąć i utrzymać zdrową wagę jest stosowanie odpowiedniej diety. Dieta powinna być dopasowana do wieku, płci, stanu zdrowia i stylu życia. Różne sposoby żywienia przynoszą odmienne korzyści zdrowotne. Różnią się także używanymi w nich składnikami.

Bardzo popularną dietą, jak może pomóc ci schudnąć i uniknąć efektu jo-jo jest dieta wymyślona przez doktora Kwaśniewskiego. Może ona okazać się świetnym sposobem na osiągnięcie właściwej wagi. Jest to naturalny dla organizmu sposób odchudzania, przy braku konieczności przestrzegania surowych zaleceń. Opiera się ona na założeniu, że przez jakiś czas należy spożywać produkty wysoko tłuszczowe, a przy tym nisko węglowodanowe. Dzięki dodatkowym ćwiczeniom dieta pozwala nie tylko na odzyskanie upragnionej sylwetki, ale i na nabranie energii.

Jak schudnąć dzięki stosowanie diety Kwaśniewskiego (optymalnej)?

Polski lekarz – Jak Kwaśniewski stworzył model żywienia oparty na ustaleniu wielkości proporcji między trzema podstawowymi składnikami żywności: białkiem (B), tłuszczem (T) i węglowodanami (W). Stosunek tych składników w żywieniu optymalnym wynosi:

1 : 2,5-3,5 : 0,3-0,5 (B:T:W)

na kilogram wagi należnej (tzn. takiej, która jest odpowiednia dla danego człowieka). Wagę należną oblicza się odejmując od wzrostu w centymetrach liczbę 100. W żywieniu racjonalnym rekomendowanym przez Instytut Żywności i Żywienia w Polsce stosunek ten wynosi

1 : 0,9 : 3,7.

Prawidłowe stosowanie diety wymaga zapoznania się z książkami dr Kwaśniewskiego. Warto nawiązać kontakty z osobami stosującymi takie żywienie, a w przypadku chorób znaleźć lekarza optymalnego (leczącego zgodnie z zasadami diety).

Co jeść na diecie optymalnej

W diecie optymalnej stosuje się następujące zasady:

  • proporcje składników odżywczych powinny być takie same jak w organizmie człowieka: ilość tłuszczu 3 krotnie większa niż białka i 5-7 krotnie większa od węglowodanów;
  • należy spożywać minimum 4 jajka na dobę (głównie żółtka, są najwartościowsze);
  • tłuszcz to najlepsze źródło energii dla człowieka;
  • jemy wtedy, kiedy odczuwamy głód, posiłek kończymy spożywać, gdy pojawia się uczucie sytości;
  • najlepszym węglowodanem jest skrobia, należy unikać fruktozy;
  • zalecane wyeliminowanie wszystkich produktów zbożowych oraz suchych nasion roślin strączkowych;

Wodę pijemy bez ograniczeń.

Produkty zalecane:

  • jaja;
  • każde mięso, najlepiej tłuste (wieprzowe, tłuste rosoły, podroby, galarety, chrząstki);
  • wszystkie wędliny (salcesony, pasztetowa);
  • drób (tłuste gęsi, kaczki);
  • wszystkie rodzaje serów;
  • dużo tłuszczu: masło, smalec, słonina, smalec z gęsi;
  • mleko pełne lub tłusta śmietana (do pół litra dziennie);
  • ryby, konserwy rybne;
  • dużo płynów bez dodatku cukru (można pić kawę, herbatę, zioła)
  • wskazane spożywanie nasion bogatych w tłuszcz (orzechy, słonecznik).

Produkty dopuszczalne:

  • dozwolona ilość ziemniaków to 1 sztuka dziennie (najlepiej odsmażona lub w postaci frytek);
  • jarzyny i grzyby (nie więcej niż 300 g na dobę);
  • olej słonecznikowy, oliwa z oliwek, margaryna;
  • przyprawy (ziołowe, pozbawione cukru);
  • alkohol (w niewielkich ilościach piwo);
  • zalecana rezygnacja ze słodkich owoców (dopuszczalne są mało słodkie np. porzeczki, ich ilość nie może przekraczać 300 g dziennie i powinna wówczas zastępować mleko);
  • sól — małe ilości, wskazana całkowita eliminacja.

Produkty niezalecane:

  • cukier, słodycze, miód;
  • chleb, inne pieczywo;
  • ryż, kasze;
  • potrawy mączne (kluski, makarony, ciasta);
  • owoce (zwłaszcza wodniste: agrest, truskawki, jagody, grejpfruty; suszone, przetwory owocowe);
  • produkty pochodzenia roślinnego;
  • mąka ziemniaczana, kisiel, budyń;
  • groch, fasola;
  • słodzone płyny.

Uważaj na dodatki dodawane do żywności!

https://www.zdrowazupa.pl/blog/e536-w-skladzie-soli-czyli-dlaczego-warto-czytac-etykiety

Sprawdź dlaczego warto czytać skład produktów.

Zalety stosowania diety optymalnej.

Dieta działa wspomagająca na organizm przy wielu chorobach bez uciekania się do środków medycznych. W żywieniu optymalnym dostarczamy organizmowi dwa podstawowe składniki potrzebne do życia:

  1. białko zwierzęce służące do budowy i odbudowy uszkodzeń naszego organizmu,
  2. wysokowartościowy biologicznie tłuszcz, dający energię.

W przypadku człowieka chorego narządy niedomagają z powodu nieprawidłowego odżywiania. Ciało ludzkie samoistnie dąży do wyleczenia się. Niektórzy twierdzą, że dieta optymalna walczy poprzez właściwy jadłospis z prawie wszystkimi chorobami. Odchudza ludzi z nadwagą i pozwala przytyć osobom wychudzonym. Dobrze odżywiony organizm sam spala nadmiar własnego tłuszczu i wydala go w procesie przemiany materii, a przy wychudzeniu rozbudowuje mięśnie do stanu optymalnego dla danego człowieka.

Dieta optymalna dzięki prawidłowemu zasileniu mózgu przywraca siły, energię i chęć do życia. Jest tania. Zapotrzebowanie organizmu na białko, energię, witaminy i składniki mineralne przy tym modelu żywienia jest najniższe. Zachowując właściwe proporcje między podstawowymi składnikami, powodujemy, że w organizmie nic się nie marnuje, nie zachodzą niepotrzebne procesy metaboliczne pochłaniające energię. W efekcie jemy mniej i jesteśmy lepiej odżywieni. Możemy przestać chorować na niektóre dolegliwości. Żywienie optymalne jest proste i łatwe w stosowaniu. Dietę z wysoką zawartością tłuszczu stosuje się w leczeniu epilepsji u dzieci. Prowadzone są również badania nad jej wpływem na takie schorzenia jak: choroba Parkinsona, Alzheimera oraz depresja.

Wady stosowanie diety optymalnej.

Dieta może być przyczyną:

  • wzrostu ryzyka miażdżycy, hipercholesterolemii (poprzez podwyższenie poziomu cholesterolu LDL – złego i trójglicerydów w surowicy krwi);
  • zwiększenia oporności na insulinę (u chorych na cukrzyce, spowodowanym wysokim poziomem kwasów tłuszczowych);
  • zapalenia trzustki, kamicy nerkowej, osteoporozy;
  • zaburzenia funkcjonowania wątroby (nadmiar witamin A i E);
  • hipoglikemii (obniżony poziom glukozy we krwi, prowadzi do niedożywienia mózgu;)
  • rozwoju nowotworów jelita grubego, zaparć (obniżone spożycie błonnika pokarmowego);
  • rozwoju otyłości (niekonsekwentne przestrzeganie diety; duże spożycie tłuszczu przy wysokim spożyciu węglowodanów zwiększa apetyt, sprzyja odkładaniu tłuszczu przy ograniczonej aktywności fizycznej);
  • niedoborów witaminowych i minerałowych (witaminy z grupy B, C, potas, wapń, miedź, magnez);
  • ketozy (zakwaszenie organizmu).

Podsumowując,
można powiedzieć, że żadna inna dieta nie wywołuje tylu dyskusji i nie posiada tak szerokiego grona zarówno przeciwników i zwolenników. Jedni mówią o wyleczeniu się z różnych chorób, inni wskazują negatywne konsekwencje dłuższego stosowania tego typu żywienia.

Opinie znalezione na forach internetowych

Dieta Kwaśniewskiego pomogła mi schudnąć i zachować zdrowie. Czuję się doskonale i mogę cieszyć się jedzeniem bez konieczności przestrzegania rygorystycznych nakazów.
Osobiście wypróbowałem dietę Kwaśniewskiego. Osobiście jestem bardzo zadowolony z jej działania. Myślę, że stanowi doskonałą alternatywę dla ludzi szukających diet innych niż tradycyjne.
Po zastosowaniu diety Kwaśniewskiego schudłam 11kg. Co prawda pozostało mi jeszcze kilka kilogramów do zgubienia, ale jestem dobrej myśli i uważam, że dam radę dzięki ćwiczeniom fizycznym.
Po zastosowaniu diety Kwaśniewskiego mój apetyt jest dużo mniejszy niż poprzednio.
Zastosowałam dietę Kwaśniewskiego i jestem w szoku, jak bardzo dobrze ona działa. Schudłam ponad 6kg.
Wypróbowałam dietę Kwaśniewskiego, ponieważ polecił mi ją lekarz. Jest on wielkim fanem diet nisko węglowodanowych. Według jego sugestii powinnam trzymać się tej diety i faktycznie, moich moje kilogramy zaczęły ubywać.
Razem z żoną jesteśmy od miesiąca na diecie Kwaśniewskiego. Naszym zadaniem życie zmieniło się na lepsze. Czujemy się lżejsi i silniejsi, poprawiła się także nasza koncentracja i nastrój.

FAQ

[php snippet=54]

[php snippet=55]
Agata Wolfowicz
Redaktor | Website | + posts

Zajmuje się dziennikarstwem, grafiką i popularyzowaniem zdrowego stylu życia. Od lat poszerza swoją wiedzę o tym, jak żyć i odżywiać się zdrowo. Ma nadzieję, że lektura strony dobrana-dieta.pl przyczyni się do popularyzacji zdrowia wśród czytelników i pozwoli im stawiać kolejne kroki ku zdrowiu oraz wymarzonej sylwetce.

Leave a Comment

You may also like