Zalety i wady diety jogurtowej – jadłospis

1

Zalety i wady diety jogurtowej

Zalety:

  • bezpieczna dla zdrowia (jogurty przyczyniają się do wzrostu strawności i przyswajalności przez organizm niemal wszystkich składników mleka – laktozy nawet w przypadku nietolerancji tego składnika, wapnia, fosforu, białka i witamin z grupy B)
  • brak efektu jo-jo po zaprzestaniu (wahanie masy ciała polegające na następującym po sobie chudnięciu i tyciu)
  • nie wymaga drastycznych ograniczeń żywnościowych
  • możliwość redukcji masy ciała około 6 kg w ciągu 14 dni
  • niskokaloryczna
  • dostarcza różnorodnych składników odżywczych
  • w naturalny sposób poprawiają funkcję układu pokarmowego, przyśpiesza przemianę materii, odbudowuje prawidłową mikroflorę jelitową
  • wspomaga oczyszczanie przewodu pokarmowego z toksyn, podnosząc odporność organizmu
  • lekkostrawna, poprawia nastrój

Wady

  • u niektórych osób mogą pojawić się wzięcia i wystąpić biegunka 78
  • sporadyczne reakcje alergiczne na nadmiar laktozy
  • dobrej jakości produkty mleczne nie są tanie
  • niektórzy uważają ją za monotonną
  • nie wszystkie osoby lubią produkty mleczne

Dieta jogurtowa, tak jak wszystkie inne diety może być stosowana przez osoby zdrowe i pełnoletnie. Daje możliwość zrzucenia w krótkim czasie zbędnych kilogramów i poprawienia flory bakteryjnej naszego układu pokarmowego.

Przykładowy jadłospis

Śniadanie:
1) 175 g jogurtu naturalnego z łyżką pestek dyni (słonecznika), jabłko
2) 175 g jogurtu naturalnego z 3 łyżkami płatków kukurydzianych, banan
3) 175 g jogurtu naturalnego z łyżką płatków owsianych, owoce sezonowe (truskawki, porzeczki)


II Śniadanie:
1) kromka bułki (można cienko posmarować masłem lub margaryną) z plasterkiem polędwicy drobiowej, świeży ogórek, 175 g jogurtu naturalnego
2) 175 g jogurtu naturalnego z łyżką szczypiorku, pomidor, kromka chrupkiego pieczywa
3) kromka chrupkiego pieczywa z łyżką twarożku, ogórek kiszony, 175 g jogurtu naturalnego


Obiad:
1) 2 gotowane ziemniaki, 100 g piersi indyka usmażonej na łyżce oliwy, surówka z marchewki i jabłka, 4 łyżki fasolki szparagowej, 175 g jogurtu naturalnego
2) gotowany ziemniak, kostka mintaja usmażona na łyżce oliwy, surówka z marchewki i jabłka, 250 g gotowanego kalafiora, 175 g jogurtu naturalnego.
3) 2 ugotowane ziemniaki, 100 g piersi kurczaka usmażonej na łyżce oliwy, 250 g gotowanego brokuła, 175 g jogurtu naturalnego


Podwieczorek:
1) 175 g jogurtu naturalnego, gruszka
2) 175 g jogurtu naturalnego, 2 mandarynki
3) 175 g jogurtu naturalnego, połówka grejpfruta


Kolacja:
1) 175 g jogurtu naturalnego z połową papryki i łyżką natki pietruszki, kromka chleba grahama
2) 175 g jogurtu naturalnego wymieszanego ze szklanką soku warzywnego, kromka chrupkiego pieczywa z łyżką ziarnistego twarożku
3) 175 g jogurt naturalnego, kromka chleba grahama, pomidor, połowa papryki

Przepis na domowy jogurt:

Na wstępie należy bardzo gorącą wodą wyparzyć powierzchnie wszystkich akcesoriów kuchennych, których  będziemy używać przy sporządzaniu jogurtu.


Do 1 litra mleka 2% lub 3,2% dodajemy 200 g jogurtu naturalnego (dobrej jakości, ze szczepami bakterii probiotycznych). Można też dodać 3 łyżki mleka w proszku (jeżeli ktoś woli gęstszy jogurt).  Mieszankę podgrzewamy do około 50 o C, a następnie przekładamy do pojemnika lub słoika, natychmiast okrywając go kocem (ważne jest, by nie stracić dużo ciepła). Pojemnik odstawiamy na około 6-8 godzin w ciepłe miejsce.


Po tym czasie 150 g powstałego jogurtu odkładamy na zaczyn dla następnej porcji. Zaczyn trzymamy w lodówce. Pozostałą część jogurtu dajemy do lodówki na kolejne 8 godzin. Po tym czasie mamy gotowy do spożycia nasz domowy jogurt.

Incoming search terms:

  • jogurt naturalny a odchudzanie
  • jogurt z owocami wady

Discussion1 komentarz

  1. Dieta jest naprawdę dobra. Stosowałam ją według wskazań na stronie, ale oprócz niej zażywałam Green Coffee Plus. Teraz posiadam wymarzoną sylwetkę, ponieważ zrzuciłam zbędne kilogramy.

Leave A Reply