Zalety i wady diety jogurtowej – jadłospis

Zalety i wady diety jogurtowej

Zalety:

  • bezpieczna dla zdrowia (jogurty przyczyniają się do wzrostu strawności i przyswajalności przez organizm niemal wszystkich składników mleka – laktozy nawet w przypadku nietolerancji tego składnika, wapnia, fosforu, białka i witamin z grupy B)
  • brak efektu jo-jo po zaprzestaniu (wahanie masy ciała polegające na następującym po sobie chudnięciu i tyciu)
  • nie wymaga drastycznych ograniczeń żywnościowych
  • możliwość redukcji masy ciała około 6 kg w ciągu 14 dni
  • niskokaloryczna
  • dostarcza różnorodnych składników odżywczych
  • w naturalny sposób poprawiają funkcję układu pokarmowego, przyśpiesza przemianę materii, odbudowuje prawidłową mikroflorę jelitową
  • wspomaga oczyszczanie przewodu pokarmowego z toksyn, podnosząc odporność organizmu
  • lekkostrawna, poprawia nastrój

Wady

  • u niektórych osób mogą pojawić się wzięcia i wystąpić biegunka 78
  • sporadyczne reakcje alergiczne na nadmiar laktozy
  • dobrej jakości produkty mleczne nie są tanie
  • niektórzy uważają ją za monotonną
  • nie wszystkie osoby lubią produkty mleczne

Dieta jogurtowa, tak jak wszystkie inne diety może być stosowana przez osoby zdrowe i pełnoletnie. Daje możliwość zrzucenia w krótkim czasie zbędnych kilogramów i poprawienia flory bakteryjnej naszego układu pokarmowego.

Przykładowy jadłospis

Śniadanie:
1) 175 g jogurtu naturalnego z łyżką pestek dyni (słonecznika), jabłko
2) 175 g jogurtu naturalnego z 3 łyżkami płatków kukurydzianych, banan
3) 175 g jogurtu naturalnego z łyżką płatków owsianych, owoce sezonowe (truskawki, porzeczki)


II Śniadanie:
1) kromka bułki (można cienko posmarować masłem lub margaryną) z plasterkiem polędwicy drobiowej, świeży ogórek, 175 g jogurtu naturalnego
2) 175 g jogurtu naturalnego z łyżką szczypiorku, pomidor, kromka chrupkiego pieczywa
3) kromka chrupkiego pieczywa z łyżką twarożku, ogórek kiszony, 175 g jogurtu naturalnego


Obiad:
1) 2 gotowane ziemniaki, 100 g piersi indyka usmażonej na łyżce oliwy, surówka z marchewki i jabłka, 4 łyżki fasolki szparagowej, 175 g jogurtu naturalnego
2) gotowany ziemniak, kostka mintaja usmażona na łyżce oliwy, surówka z marchewki i jabłka, 250 g gotowanego kalafiora, 175 g jogurtu naturalnego.
3) 2 ugotowane ziemniaki, 100 g piersi kurczaka usmażonej na łyżce oliwy, 250 g gotowanego brokuła, 175 g jogurtu naturalnego


Podwieczorek:
1) 175 g jogurtu naturalnego, gruszka
2) 175 g jogurtu naturalnego, 2 mandarynki
3) 175 g jogurtu naturalnego, połówka grejpfruta


Kolacja:
1) 175 g jogurtu naturalnego z połową papryki i łyżką natki pietruszki, kromka chleba grahama
2) 175 g jogurtu naturalnego wymieszanego ze szklanką soku warzywnego, kromka chrupkiego pieczywa z łyżką ziarnistego twarożku
3) 175 g jogurt naturalnego, kromka chleba grahama, pomidor, połowa papryki

Przepis na domowy jogurt:

Na wstępie należy bardzo gorącą wodą wyparzyć powierzchnie wszystkich akcesoriów kuchennych, których  będziemy używać przy sporządzaniu jogurtu.


Do 1 litra mleka 2% lub 3,2% dodajemy 200 g jogurtu naturalnego (dobrej jakości, ze szczepami bakterii probiotycznych). Można też dodać 3 łyżki mleka w proszku (jeżeli ktoś woli gęstszy jogurt).  Mieszankę podgrzewamy do około 50 o C, a następnie przekładamy do pojemnika lub słoika, natychmiast okrywając go kocem (ważne jest, by nie stracić dużo ciepła). Pojemnik odstawiamy na około 6-8 godzin w ciepłe miejsce.


Po tym czasie 150 g powstałego jogurtu odkładamy na zaczyn dla następnej porcji. Zaczyn trzymamy w lodówce. Pozostałą część jogurtu dajemy do lodówki na kolejne 8 godzin. Po tym czasie mamy gotowy do spożycia nasz domowy jogurt.

[php snippet=54][php snippet=55]

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.